سلام ... مرحوم مجتبی کاشانی ی قطعه شعری دارد با مضمون معلم ... در قسمتی از این شعر می گه:
" در مجالی که برایم باقیست،باز همراه شما مدرسه ای می سازیم
که در آن همواره اول صبح
به زبانی ساددده ،مهر تدریس کنند،
و بگویند خدا،خالق زیبایی و سراینده عشق،آفریننده ماست.
مهربانیست که ما را به نکویی،دانایی،زیبایی و به خود می خواند
جنتی دارد نزدیک، زیبا و بزرگ و دوزخی دارد- به گمانم کوچک و بعید
در پی سودا نیست
که ببخشد ما را و بفهماندمان،ترس ما بیرون از دایره رحمت اوست"